1:1 iPad -oppimisympäristö

Jokaisella opiskelijallamme on käytössään henkilökohtainen iPad koko lukio-opintojen ajan. iPadeja käytetään aktiivisesti opettamisen, ohjaamisen, opiskelemisen, arvioinnin ja vuorovaikutuksen työvälineenä. Opiskeluympäristömme on suunniteltu ja varusteltu niin, että se soveltuu mahdollisimman hyvin mobiilioppimiseen. iPadien pedagoginen käyttö tukee erittäin hyvin yksilöllistä opiskelua ja auttaa jokaista opiskelijaa saavuttamaan tavoitteensa. iPadien ansiosta koko maailma on oppimisympäristömme.

Digitutorit

Anunti Rasmus
Holster Aleksi
Hyttinen Anu
Mört Eetu
Tuomas Pekka
Turunen Senni

Mobiililaitteiden ja internetin turvallinen käyttö

Jokainen opiskelija ja henkilökunnan jäsen varmistaa omalla toiminnallaan, että mobiililaitteita ja internetiä käytetään turvallisesti ja asiallisesti sekä lain, hyvien tapojen ja yhteisten sopimusten mukaisesti.  Digiturvallisuuteen liittyvät asiat ovat osa lukion opetussuunnitelmaa ja niitä käsitellään opiskelijoiden kanssa eri oppiaineissa. 

Lukion TVT-suunnitelma (päivitetty 14.6.2018) 
Lukion järjestyssäännöt, sis. ohjeet mobiililaitteiden käytöstä oppitunneilla
iPadin käyttösopimus (päivitetty 14.6.2018)

Netti ja media (Nuortennetti.fi, MLL)
Yksityisyys ja tietoturva netissä (Edu.fi)
Laki, nuoret ja netti 
Valokuvaaminen ja kuvien julkaisu (Mediakasvatus.fi)
Tietokoneen, kännykän ja muiden mobiililaitteiden käyttöön liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista koulussa (OPH)
Mediataitoviikko

iPad-hankkeet ja muut julkaisut

Lue lisää kansainvälisistä iPad-hankkeistamme sivulta KV-toiminta.

Lukion TVT-kurssit
Lukion iPad-matka (pdf)
Digital workflow - Paperiton luokkahuone (pdf)

ADE2016 video, YYKL:n iPad-matka 2 pikaiseen minuuttin puristettuna (mp4)
Perspectives on Leadership (Greg Hughes, 2015, iBooks),  sis. rehtori Sari Lanton kirjoittaman artikkelin muutosjohtamisesta
iPad Impact on Learning (Yhteistyöprojekti YYKL ja Haslingden High, iso tiedosto, iBooks), toinen linkki.
Vararehtori, ADE -kouluttaja Greg Hughesin vierailu lukiolla